Terug
Gepubliceerd op 18/12/2019

2019_GR_00204 - Cipal - agenda en vaststelling mandaat vertegenwoordigers buitengewone algemene vergadering 12 december 2019 - goedkeuring

gemeenteraad
di 26/11/2019 - 21:00 raadzaal MM4
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Jan Claus, Erik Broeckx, Koen Dehaen, Steve D'Hulster, Goele Custers, Livia Moreau, Ilse Lacante, Gitta Vanpeborgh, Mark Schampaert, Ingrid Pira, Walter Duré, Naranjo Decamps, Peter Mous, Peter De Roover, Michiel Hubeau, Sara Waelbers, Sven Cooremans, Nadia Saouti, Jan Blommaert, Yannick Van den Broeck, Vera De Hert, Jitse Born, Amarildo Vllazeria, Michiel Tisson, Luc Van Grieken, Patrick Hapers, Peter Smol, Eddy Cloostermans, Carine Vantournhout, Sophie Hermans

Secretaris

Sophie Hermans

Voorzitter

Jan Claus

Stemming op het agendapunt

2019_GR_00204 - Cipal - agenda en vaststelling mandaat vertegenwoordigers buitengewone algemene vergadering 12 december 2019 - goedkeuring
Goedgekeurd

Aanwezig

Jan Claus, Erik Broeckx, Koen Dehaen, Steve D'Hulster, Goele Custers, Livia Moreau, Ilse Lacante, Gitta Vanpeborgh, Mark Schampaert, Ingrid Pira, Walter Duré, Naranjo Decamps, Peter Mous, Peter De Roover, Michiel Hubeau, Sara Waelbers, Sven Cooremans, Nadia Saouti, Jan Blommaert, Yannick Van den Broeck, Vera De Hert, Jitse Born, Amarildo Vllazeria, Michiel Tisson, Luc Van Grieken, Patrick Hapers, Peter Smol, Eddy Cloostermans, Carine Vantournhout, Sophie Hermans
Stemmen voor 27
Erik Broeckx, Gitta Vanpeborgh, Goele Custers, Ilse Lacante, Ingrid Pira, Koen Dehaen, Naranjo Decamps, Peter Mous, Peter Smol, Sara Waelbers, Steve D'Hulster, Vera De Hert, Walter Duré, Peter De Roover, Michiel Hubeau, Michiel Tisson, Sven Cooremans, Nadia Saouti, Jan Blommaert, Jitse Born, Yannick Van den Broeck, Livia Moreau, Amarildo Vllazeria, Patrick Hapers, Eddy Cloostermans, Carine Vantournhout, Jan Claus
Stemmen tegen 2
Mark Schampaert, Luc Van Grieken
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
2019_GR_00204 - Cipal - agenda en vaststelling mandaat vertegenwoordigers buitengewone algemene vergadering 12 december 2019 - goedkeuring 2019_GR_00204 - Cipal - agenda en vaststelling mandaat vertegenwoordigers buitengewone algemene vergadering 12 december 2019 - goedkeuring

Motivering

Juridische grond

Raadsbesluit van 26 februari 2019 waarin voor de periode 2019-2024 de heer Ronny Vervoort, raadslid, werd aangeduid als volmachtdrager en mevrouw Goele Custers, raadslid, als plaatsvervangend volmachtdrager om namens de stad Mortsel deel te nemen aan de algemene vergaderingen van Cipal.

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad neemt akte van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Cipal van 12 december 2019, die er als volgt uitziet:

1. toetreding en aanvaarding van nieuwe deelnemers;
2. bespreking en goedkeuring van de begroting voor het boekjaar 2020 met inbegrip van de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie;
3. vaststelling van de code van goed bestuur van Cipal dv;
4. rondvraag;
5. goedkeuring van het verslag, staande de vergadering.

Artikel 2

De raad hecht goedkeuring aan de voorstellen van besluit zoals opgenomen in voormelde agenda.

Artikel 3

De gemeenteraad duidt volgende persoon aan als afgevaardigde van de stad Mortsel in de algemene vergadering van de intergemeentelijke vereniging Cipal voor de resterende bestuursperiode 2019-2024:
- de heer Jan Blommaert, raadslid, wonende Osylei 27, 2640 Mortsel, met 24 stemmen voor.

Hij wordt eveneens aangeduid om namens de stad Mortsel deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering van Cipal op donderdag 12 december 2019.

Artikel 4

Mevrouw Goele Custers, raadslid, wordt aangeduid als plaatsvervangend volmachtdrager om namens de stad Mortsel deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering van Cipal op donderdag 12 december 2019.

Artikel 5

De vertegenwoordiger van de stad die zal deelnemen aan de buitengewone algemene vergadering van Cipal op donderdag 12 december 2019 moet zijn/haar stemgedrag afstemmen op de beslissingen genomen door de gemeenteraad in verband met de te behandelen agendapunten.