Opgeheven in de zitting van 10 juli 2023.
Op de gemeenteraad van 28 januari 2020 werd de goedkeuring van de arbeids- en evaluatiereglementen van het stedelijk onderwijs gedelegeerd aan het college.
Door aanpassingen aan het decreet rechtspositie werd de functionerings- en evaluatiecyclus van het onderwijzend personeel vereenvoudigd. Er zijn geen geïndividualiseerde functiebeschrijvingen meer nodig. Er is nu bijvoorbeeld één generieke functiebeschrijving voor het ambt van leraar, en daarnaast een algemene lijst met instellingsgebonden taken, die jaarlijks kan onderhandeld worden.
Er wordt sneller vast benoemd, maar er kan ook sneller worden opgetreden als een personeelslid niet goed functioneert. Personeelsleden worden gecoacht en begeleid. Als er een functioneringsgesprek nodig is, is dit meteen een formele aangelegenheid die duidt op tekortkomingen. Uiteraard zijn er nog evaluatiegesprekken die de cyclus vervolledigen. Dit geheel zou de planlast moeten verminderen.
Het arbeidsreglement moet worden aangepast, waarbij van de gelegenheid gebruik werd gemaakt om het volledige reglement te controleren op juistheid en actualiteitswaarde. Dit gebeurde in samenspraak met de partners van de scholengemeenschap Merk°.
Decreet betreffende de rechtspositie van sommige personeelsleden van het gesubsidieerd onderwijs en de gesubsidieerde centra voor leerlingenbegeleiding van 27 maart 1991 en latere wijzigingen.
Decreet betreffende het basisonderwijs van 25 februari 1997en latere wijzigingen.
Gemeenteraadsbesluit van 24 januari 2012 waarin goedkeuring werd gehecht aan het arbeidsreglement van het basisonderwijs.
Het college heft het huidige arbeidsreglement van het basisonderwijs, zoals goedgekeurd door de gemeenteraad op 24 januari 2012, op.
Het college hecht goedkeuring aan het nieuwe arbeidsreglement basisonderwijs.