Terug
Gepubliceerd op 26/10/2022

2022_GR_00094 - administratie - lastvoorwaarden raamcontract levering kantoormateriaal en kopieerpapier 2023-2026 - goedkeuring

gemeenteraad
di 27/09/2022 - 20:30 Grote Zaal 't Parkske
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Jan Claus, voorzitter; Erik Broeckx, burgemeester; Koen Dehaen, schepen; Steve D'Hulster, schepen; Goele Custers, schepen; Livia Moreau, schepen; Ilse Lacante, schepen; Gitta Vanpeborgh, voorzitter BCSD-schepen; Mark Schampaert, raadslid; Ingrid Pira, raadslid; Walter Duré, raadslid; Lieve Voets, raadslid; Peter Mous, raadslid; Michiel Hubeau, raadslid; Sara Waelbers, raadslid; Sven Cooremans, raadslid; Nadia Saouti, raadslid; Jan Blommaert, raadslid; Vera De Hert, raadslid; Jitse Born, raadslid; Lieve Fierens, raadslid; Amarildo Vllazeria, raadslid; Michiel Tisson, raadslid; Peter Smol, raadslid; Carine Vantournhout, raadslid; Natasza Wisniewska, raadslid; Marc Lorrentop, raadslid; Sophie Hermans, algemeen directeur

Afwezig

Patrick Hapers, raadslid

Verontschuldigd

Naranjo Decamps, raadslid

Secretaris

Sophie Hermans, algemeen directeur

Voorzitter

Jan Claus, voorzitter

Stemming op het agendapunt

2022_GR_00094 - administratie - lastvoorwaarden raamcontract levering kantoormateriaal en kopieerpapier 2023-2026 - goedkeuring

Aanwezig

Jan Claus, Erik Broeckx, Koen Dehaen, Steve D'Hulster, Goele Custers, Livia Moreau, Ilse Lacante, Gitta Vanpeborgh, Mark Schampaert, Ingrid Pira, Walter Duré, Lieve Voets, Peter Mous, Michiel Hubeau, Sara Waelbers, Sven Cooremans, Nadia Saouti, Jan Blommaert, Vera De Hert, Jitse Born, Lieve Fierens, Amarildo Vllazeria, Michiel Tisson, Patrick Hapers, Peter Smol, Carine Vantournhout, Natasza Wisniewska, Marc Lorrentop, Sophie Hermans
Stemmen voor 28
Erik Broeckx, Gitta Vanpeborgh, Goele Custers, Ilse Lacante, Ingrid Pira, Koen Dehaen, Lieve Fierens, Lieve Voets, Mark Schampaert, Peter Mous, Peter Smol, Sara Waelbers, Steve D'Hulster, Vera De Hert, Walter Duré, Michiel Hubeau, Michiel Tisson, Sven Cooremans, Nadia Saouti, Jan Blommaert, Jitse Born, Livia Moreau, Amarildo Vllazeria, Patrick Hapers, Carine Vantournhout, Marc Lorrentop, Natasza Wisniewska, Jan Claus
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
2022_GR_00094 - administratie - lastvoorwaarden raamcontract levering kantoormateriaal en kopieerpapier 2023-2026 - goedkeuring 2022_GR_00094 - administratie - lastvoorwaarden raamcontract levering kantoormateriaal en kopieerpapier 2023-2026 - goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Voor het lokaal bestuur Mortsel hebben we kantoormateriaal en kopieerpapier nodig voor de verschillende administratieve diensten. We geven de voorkeur aan een online bestelplatform, zodat elke dienst vlot kan bestellen naargelang hun noden, waarvoor we een raamcontract opmaken.

Het huidige raamcontract voor het kantoormateriaal en kopieerpapier loopt af op 31 december 2022.

Juridische grond

De wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a (limiet van 140.000,00 euro, excl. BTW niet overschreden). De opdracht wordt geplaatst bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

Regelgeving bevoegdheid

Artikel 41 §1 10° van het decreet lokaal bestuur
<p>Artikel 41 &sect;1 10&deg; van het decreet lokaal bestuur: De gemeenteraad is bevoegd voor het vaststellen van de plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden van overheidsopdrachten, tenzij: a) de opdracht past binnen het begrip "dagelijks bestuur", vermeld in punt 8&deg;, waarvoor het college van burgemeester en schepenen bevoegd is; b) de raad de plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden voor die overheidsopdracht nominatief aan het college van burgemeester en schepenen heeft toevertrouwd.</p>

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad hecht goedkeuring aan de lastvoorwaarden van bijzonder bestek 202 L 23 voor het raamcontract voor de levering van kantoormateriaal en kopieerpapier voor de administratie van het lokaal bestuur Mortsel en besluit de opdracht te gunnen bij wijze van onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking tegen een geraamd totaalbedrag van 125.000,00 euro per vier jaar, incl. BTW.