Voor het onderhoud en de herstelling van de voertuigen van het lokaal bestuur worden er regelmatig benodigdheden aangekocht. De werken worden dan uitgevoerd door het personeel van de garage van de dienst stadswerken.
Het huidig raamcontract voor de levering van benodigdheden voor de voertuigen loopt af op 31 december 2022.
De centrale aankoopdienst heeft een nieuw bestek opgemaakt.
Door deze leveringen te bundelen in een raamcontract zullen we een betere prijs en een vlottere werkwijze kunnen bekomen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 41, §1, 1° (het geraamde bedrag excl. btw bereikt de drempel van 215.000,00 euro niet) en artikel 43 betreffende raamcontracten. De opdracht wordt geplaatst bij wijze van vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking.
De gemeenteraad hecht goedkeuring aan de lastvoorwaarden van het bijzonder bestek 2023 L 3 voor de levering, volgens raamcontract, van benodigdheden voor de voertuigen van het lokaal bestuur en beslist de opdracht te plaatsen bij wijze van vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking tegen een geraamd totaalbedrag van 200.000,00 euro, incl. BTW, per vier jaar.