Jaarlijks bestellen onze diensten regelmatig elektrische benodigdheden voor de uitvoering van werken
voor de gebouwen van het lokaal bestuur. Deze werken worden in eigen beheer uitgevoerd. Een raamcontract is het aangewezen instrument om deze stroom aan bestellingen te faciliteren. Het afsluiten van een raamcontract schept een kader aan voorwaarden waarbinnen we concrete opdrachten kunnen toewijzen en voordeligere prijzen kunnen bekomen dan bij afzonderlijke bestellingen.
De levering van de materialen gebeurt naargelang de noodwendigheden.
Op 31 augustus 2022 loopt de huidige opdracht af. De centrale aankoopdienst heeft daarom een nieuw bestek voor deze opdracht opgesteld.
De stad Mortsel treedt op als aankoopcentrale voor het OCMW en het AGB.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 36 , § 1 bepaalt de voorwaarden van de openbare procedure, artikel 2, 6° en 7°a (de aanbestedende overheid verricht gecentraliseerde aankoopactiviteiten voor de verwerving van leveringen of diensten die bestemd zijn voor aanbesteders) en artikel 43 betreffende raamcontracten.
De gemeenteraad hecht goedkeuring aan de lastvoorwaarden van het bijzonder bestek 2022 L 19 voor de levering van elektrische benodigdheden voor de uitvoering van werken door eigen diensten, volgens een raamcontract, en beslist de opdracht te plaatsen bij wijze van openbare procedure tegen een geraamd totaalbedrag van 290.000,00 euro, incl. BTW, per vier jaar waarvan 228.000,00 euro, incl. BTW, per vier jaar voor de stad.