De huidige raamovereenkomst postdiensten loopt af op 30 april 2023. Bijgevolg zullen we de opdracht opnieuw aanbesteden.
De opdracht omvat:
- ophaling van ongefrankeerde postzendingen op af te spreken tijdstippen en plaatsen;
- sorteren van de opgehaalde, ongefrankeerde postzendingen (prior, non-prior, aangetekende zendingen, internationale zendingen en pakketten);
- frankeren van opgehaalde ongefrankeerde postzendingen conform de normen van de aanbieder van de postdiensten die instaat voor de distributie naar de geadresseerden;
- transport naar en afgeven van de gefrankeerde postzendingen bij een bedrijf bevoegd voor de aanbieding van postdiensten. Deze aanbieder zorgt voor de distributie naar de geadresseerden.
De inkomende post maakt geen onderdeel uit van de opdracht. Inkomende post wordt enkel door Bpost op het Belgisch grondgebied verdeeld.
De centrale aankoopdienst heeft hiervoor een bestek opgesteld.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 89, § 1, 2° (het geraamde bedrag excl. btw bereikt de drempel van 750.000,00 euro niet). De opdracht wordt geplaatst bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
De gemeenteraad hecht goedkeuring aan de lastvoorwaarden van bijzonder bestek 2023 D 7 voor de raamovereenkomst behandeling van uitgaande post 2023-2027 en beslist de opdracht te plaatsen bij wijze van onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking tegen een geraamd totaalbedrag van 284.000,00 euro, incl. BTW, per vier jaar.